Cele:
Zapoznanie się wzajemne uczestników
Nauka witania z rówieśnikami i dorosłymi
Wprowadzenie w scenki w TUSie
Zapoznanie z zasadami TUS- bonusy, scenki, schemat zajęć, magiczne pudło
Nauka dołączania do wspólnej zabawy
Rozwój umiejętności wspólnej zabawy
Nauka zgłaszania się do odpowiedzi
Budowanie tożsamości- TO JESTEM JA
Opis siebie- przedstawianie się
Ćwiczenie uważności wobec innych osób
Rozpoznawanie i nazywanie emocji
Powiązanie aktywności ze stanem emocjonalnym- ćwiczenie przyczynowo-skutkowe
Zgłaszanie się przez podniesienie ręki
Określenie swoich preferencji sensorycznych
Uczestnik potrafi:
- wymienić imiona uczestników grupy TUS
- przywitać się z kolegami
- przedstawić się i zapytać o imię
- używać imienia uczestników podczas zabawy
- stosować zasadę RAZY TY RAZ JA
- czekać na swoją kolej
- podnieść rękę i zasygnalizować, że chce coś powiedzieć
- zauważyć różnice i podobieństwa kolegów
- stosować zaimek JA , TY , ON, ONA
- odczytywać symbole
- zbudować i przedstawić krótki dialog
- rozpoznać i nazwać emocje po mowie ciała
- zaprezentować emocje za pomocą dźwięków i mowy ciała
- wprowadzenie do opisania (pełnymi zdaniami) sytuacji, w których można się tak czuć (wysoki poziom umiejętności)
- naśladować prowadzącego
- naśladować rówieśnika
- podnieść rękę, żeby odpowiedzieć na pytanie
- powiedzieć jaką aktywność lubi, jaką nie
- powiedzieć jaką aktywność lubi koleżanka/kolega
- brać udział w zabawach, stosować się do ich reguł
- powiedzieć jaką aktywność lubią bohaterowie bajki
- rozróżnić symbole ciszy i hałasu