Trzynaste zajęcia w tym semestrze TUS poświęciliśmy na podsumowanie naszej pracy. Wyjście w "teren" rozpoczęliśmy od spaceru do parku, gdzie sporządziliśmy listę zakupów na nasze przyjęcie. Następie podzieliliśmy się na dwie mniejsze grupki i ruszyliśmy na zakupy. Zadaniem każdego dziecka było kupienie wybranych rzeczy, nie przekraczając wyznaczonego budżetu. W drodze mieliśmy też okazję ćwiczyć nasze bezpieczeństwo. Stała obecność "świateł" w rękach terapeutów podpowiadała dzieciom, czy ich zachowanie jest bezpieczne.
Wszyscy uczestnicy wrócili z zakupów "na zielonym świetle". Dzięki temu wybrali swoją ulubioną zabawę w nagrodę - gorące krzesła. Była to świetna okazja do przypomnienia sobie kroków na przegrywanie. Następnie każdy z uczestników przygotowywał specjalne koreczki owocowe do dzielenia się z innymi uczestnikami. Podczas wznoszonych sokiem marchewkowym toastów każdy wspominał, co najbardziej podobało mu się w tym semestrze. W trakcie uczty uczestnicy mieli okazję wziąć udział w konkursie z nagrodami. Sprawdź sam jak trudny był to konkurs odpowiadając na poniższe pytania.
1. CO OZNACZA SKRÓT TUS
2. PODAJ JEDNA ZASADĘ TUSu
3. Podaj jeden pomysł, co można robić, kiedy się czeka na uwagę mamy.
4. Podaj zachowanie, którego nie powinno się robić, kiedy czeka się na uwagę mamy. (chwytać za rękę, szarpać, przerywać)
5. Co to znaczy stanąć na odpowiedni dystans?
6. Jak można zająć sobie czas na pół godziny, kiedy mama nie ma dla nas czasu? Podaj jeden przykład.
7. Podaj przykład osoby obcej.
8. O co nie pytamy osobę dorosłą ?
9. Podaj przykład osoby obcej.
10. Co można powiedzieć/zrobić żeby poczuć się lepiej, kiedy przegramy?
11.Co mogę powiedzieć, gdy ktoś mnie popchnął?
12. Powiedz "proszę, oddaj to moje" odważnym głosem.
13. Powiedz "nie dotykaj mnie odważnym głosem".
14. Ile razy trzeba powtórzyć "nie dotykaj mnie"?
15. Co to znaczy mówić odważnym głosem ?,
16. Kiedy zgłosić dorosłej osobie,że ktoś mnie zaczepia?
16. Co mogę powiedzieć, gdy ktoś zabiera moją rzecz?
17. Powiedz odważnym głosem ODDAJ, TO MOJE.
18. Kto to jest skarżypyta?
19. Kiedy należy zwrócić się o pomoc do dorosłego?
20. Podaj przykład skarżenia?
21. Podaj przykład, kiedy należy zgłosić sprawę dorosłemu.
22. Jaką cechą wykazuje się dziecko, które zgłasza sprawę dorosłemu. (rozsądek)
23. Podaj przykłady sytuacji, gdy widzisz krzywdę.
24, Kto może być krzywdzony?
25. Kim jest bohater?
26. Podaj dwa sposoby reagowania, gdy komuś dzieje się krzywda.
27. Jakie są rodzaje krzywdy- podaj przykłady.
28.Podaj przykład komplementu.
29. Czym możemy się dzielić?
Nowy semestr, nowe tematy, nowe umiejętności. Czekamy też na kolejne nowe grupy.
Osoby kontynuujące otrzymują 10% zniżki. Zajęcia rozpoczynamy pierwszego marca. Zapraszamy do kontaktu.
Aktualną ofertę TUS w Chrzanowie można znaleźć tutaj.