The University from North California (Caregiver survey about adults with ASD served by the UNC TEACCH Autism Program as children between 1969-2000. Follow-up clinic visits (55)
FACTS
część I
· 58% of adults with ASD who were diagnosed as
children are unemployed and underemployed.
· Independent daily living skills are lower than
expected given intellectual functioning.
· Independent daily living skills are an important
childhood and current predictor of employment
outcomes.
· Employment matters for quality of life
Zatem badania prowadzone w grupie dorosłych osób ze spectrum
autyzmu pokazują , że :
· 58% dorosłych tej grupy jest niezatrudnionych
· Umiejętności potrzebne do prowadzenia samodzielnego niezależnego życia są na niższym poziomie, niż potencjał intelektualny danej osoby
· Poziom umiejętności związany z samodzielnym niezależnym życiem jest wskaźnikiem do przewidywania możliwości podjęcia pracy w przyszłości
część II
Being Employed is Associated with:
· Higher quality of life
- Life Satisfaction
- Sense of Belonging
- Empowerment
· Increased contact with friends
· Fewer symptoms of anxiety
· Fewer symptoms of depression
Osoby zatrudnione wykazują :
- większą satysfakcję ze swojego życia
- wzrost kontaktów z innymi ludźmi
- obniżony poziom niepokoju
- mniej oznak depresji
część III - najważniejsza dla rodziców małych dzieci
Current Daily Living Skills Related to Employment Status
Household Chores
-Making bed
-Cleaning
-Laundry
-Cooking
-Grooming
-Dressing
-Bathing
-Brushing teeth/hair
Independent Living
-Shopping
-Finances
Jakie umiejętności życiowe są ważne z punktu widzenia przyszłości i znalezienia zatrudnienia? Oto one:
- ścielenie łóżka
- sprzątanie
- pranie
- gotowanie
- ubieranie się
- mycie się
- szczotkowanie zębów
- robienie zakupów
- umiejętność gospodarowania pieniędzmi